Lijstje, reisje, prijsje: prestatieindicatoren in de zorg.

Volgens mij is men de ranglijstjes in de zorg een beetje moe aan het worden.
Toch blijft het mij verbazen, dat ik steeds weer blije foto’s zie in een huisorgaan, waar de medewerkers getrakteerd worden op taart, omdat, jawel, ze gestegen zijn op de ranglijst van beste ziekenhuis, bovenste beste afdeling, allerbeste specialisme, meest klantvriendelijk, goed, beter, best daar draait het om. Maar dat moet toch het normale streven van alledag zijn.

Maar als patient – hoe maak je je keuze : Lijstje, reisje, prijsje?

Moet ik dan eerst een puzzle oplossen via www.kiesbeter.nl ?

Raak daarvan uit mijn evenwicht, dan is daar,  geen behandeladres voor aangegeven?
Een digitale benchmark met alle behandelingen op een rijtje (weergave van alle gepubliceerde lijstjes) wordt onmisbaar.

Kies je voor behandeling a het beste ziekenhuis, dan ga je naar Heerlen, vervolgens voor behandeling b naar Den Haag en gelukkig voor behandeling c kun je je in eigen regio prima laten opnemen. Krijg je nog eens bezoek en zorg je niet voor een verkeersinfarct. “Makkelijker kunnen we het niet maken”.

Nieuwe hype: Eigenlijk ben ik toe aan een nieuwe hype. Misschien had ik even niet opgelet, maar ineens valt het me op dat er zoveel prijzen in de zorg te winnen zijn. Dan heb ik het niet over iets vergelijkbaars met de jackpot,  die gisteren in het casino toeviel aan iemand die slechts met een inzet van  3,75 euro het duizelingwekkende bedrag van 1.384.486,01 won.
Dan ben je bijna toe aan een opname  – welke locatie zal die persoon dan kiezen? Lijstje, reisje, prijsje?

Een greep uit de prijzenpot van deze week?


Nominaties bekend: Overheidsmanager van het Jaar http://www.overheidsmanager.nl/nm/index.html

VIRGO Consortium wint Valorisation Award 2009 De jaarlijkse kennisvalorisatieprijs van het Netherlands Genomics Initiative (NGI)

Zorgvisie zoekt Zorgmanager en Talent van het jaar

Boodschappenpakket is Het Beste Zorgidee 2009

Libelle kiest beste verpleegkundigen

Kandidaten Anna Reijnvaanprijs gezocht!

1 reactie

Opgeslagen onder gezondheidszorg, klantgerichtheid, prestatieindicatoren, Ziekenhuizen

Een Reactie op “Lijstje, reisje, prijsje: prestatieindicatoren in de zorg.

  1. Pingback: Grijs gedraaid: weer een prijsje te verdienen. | Bidocblog's Weblog

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s