Zorgverzekering: Een clowneske vorm van wie goed doet goed ontmoet?

Het is weer de tijd van premieberekeningen, nieuwe polissen, gewijzigde vergoedingen etc. 
Er worden nieuwe klantenlokkertjes ingezet zo blijkt.

Ben een beetje verbaasd over de navolgende “aanprijzing van een zorgverzekering”.

“Independer.nl en Delta Lloyd steunen goede doelen.  Independer.nl heeft in samenwerking met Delta Lloyd de ‘Goed Doen Zorgverzekering’ ontwikkeld. De Goed Doen Zorgverzekering is een betrouwbare zorgverzekering, waarbij per polis 57,50 euro wordt gedoneerd aan het goede doel. Het bedrag wordt verdeeld tussen KiKa en CliniClowns. Verzekerden doen een gift van 15 euro, die in de premie is verrekend”

Via je je zorgpremie geld doneren. Een clowneske vorm van wie goed doet – goed ontmoet?

Volgens mij raakt  de zorgverzekeraar zijn core business uit het oog.  Of is het zo dat sinds de Anbi regeling, de belastingdienst de giften extra controleerde het aantal giften aan goede doelen is afgenomen. De zorgverzekeraar ziet een gat in de markt en werkt aan zijn sociale imago? 
Dat hij reclame maakt voor een goed doel op zijn site, kan ik billiken, maar om op deze manier te doneren gaat mij een beetje ver.

Van mijn zorgverzekering verwacht ik  geen donatieschepje .
Ik verwacht dat ze zorg dragen voor een scherpe prijs-kwaliteitverhouding. 
Het klinkt (a) sociaal, maar ik geef mijn donatie liever met eigen hand.

Trouwens er zijn prima sites die het doneren een stuk makkelijker maken, ook naar doelen met het CBF keurmerk .
Doneren aan Kika en Cliniclowns is ook mogelijk via de site  www.doneerwijzer.nl

Per 18 november 2009 kunnen de zorgpolissen 2010 vergeleken worden via http://www.kiesbeter.nl/zorgverzekeringen/

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder fondswerving, Kostprijs, zorgverzekering

Geef een reactie

