Mayo en sociale media.

En wie goed doet goed ontmoet, wordt gevolgd via Twitter, Facebook, LinkedIn.

Mayo clinic is een voorbeeld voor de Nederlandse ziekenhuizen.
Patientgerichtheid staat hoog in hun vaandel  en dat hebben de Nederlandse zorginstellingen inmiddels ook tot speerpunt verheven.
De ziekenhuizen zijn veelal bezig met het grootschalig (her)inrichten van zorgprocessen, zodanig dat de wensen en behoeften van patienten centraal komen te staan.

Kwaliteit van zorg in Mayo omvat het totale welbeleven van een patient  vanaf het eerste contact tot de laatste afspraak.  (filosofie Mayo)

Center for Social Media
Vandaag kondigde de Mayo clinic aan dat zij een “ Center for Social Media”  heeft ingericht. Om het gebruik van sociale media te activeren en breder in te zetten om de volksgezondheid te verbeteren.

Sociale media.
Mayo clinic is een pionier op het gebied van sociale media.

Mayo clinic is de meest populaire aanbieder van medische informatie (filmpjes) via You Tube,  meer dan 60.000 volgers hebben zij via Twitter.  Hun Facebook pagina kent wel 20.000 relaties. Ook blogs, podcast worden ingezet om patiënten, medewerkers kennis te laten nemen van het wel en wee van de Mayo en te informeren over behandelingen, ziekten. Mayo wil ook een platform zijn, waarop patiënten en familie hun verhalen kwijt kunnen.
Dit alles met de motivatie  de volksgezondheid en de gezondheidszorg te verbeteren.

Mayo clinic gelooft er in dat ieder mens recht heeft op goede gezondheidszorg, goede informatie en verantwoording neemt voor zijn/haar eigen gezondheid.

Mayo neemt de verantwoordelijkheid om hen daarbij te helpen, door ook  sociale media applicaties in te zetten om hen zo goed mogelijk te informeren, ze in contact te brengen met hun ziekenhuis, behandelaar(s), met patiënten en hun organisaties om ze zo te inspirerern tot een goede gezondheidskeuzes.

Het is de intentie van Mayo om de zorgsector te begeleiden bij het gebruik van revolutionaire applicaties en deze patientgericht in te zetten.

“Mayo aan de Amstel”   –    ” de droom van het AMC”

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder AMC, gezondheidszorg, patient, Patientgerichtheid, Web 2.0., Ziekenhuizen

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s