Flash Mob – zang en dans – ziekenhuis

Soms voel je je een vrouw van deze tijd en denk je  redelijk op de hoogte te zijn van de nieuwe sociale media snufjes, gadgets, twitter, Linkedin zaken etc en dan duiken er toch weer nieuwe, weet niet,  zaken op.

Zoals de Flash Mob. 
(In een openbare ruimte, groeperen zich onverwachts mensen vanuit een menigte, die in een korte tijd een ongebruikelijke actie organiseren en vervolgens weer opgaan in de menigte)

Voor het eerst zag ik het en hoorde ik erover, via het protest van het Groot Omroepkoor op het Centraal station van Den Haag. Ik vond het spectaculair. 
Afgelopen maandag, heb ik ook genoten van de uitzending van Pauw en Witteman. Ook daar bracht het Groot Omroepkoor haar schreeuw tegen de bezuinigingen ,via een kleine Flash Mob.
Het effect was spectaculair.  Het begon met een (onderbuikse) hmm, wel van klassiek geschoolde zangers, maar dat had je eerst niet in de gaten. De hmms vermenigvuldigden zich.
Reageerden presentatoren en gasten in eerste instantie verbouwereerd  en verstoord. Uiteindelijk resulteerde het ook bij hen  in o’s en a”s  en applaus. 

Hmm, goede actie Groot Omroepkoor – Henk ga zo door !

Op mijn eigen terrein kwam ik nu ook een Flash Mob tegen, onderwerp – Handen wassen.

“Wash Your Hands For Me! (Handwashing Flash Mob)”

Een  actie van het ziekenhuispersoneel, om op een ludieke manier, toch weer de aandacht te vestigen op het belang van het wassen van je handen – Infectiepreventie.

In de week voor de patientveiligheid 2010, waarbij het motto in ons ziekenhuis is “Durf te vragen”, past ook de opmerking: “Dokter heeft u uw handen al gewassen” zie ook eerder blogbericht.Wellicht binnenkort een Flash Mob in het AMC te Amsterdam.
Het moet een verrassingsactie blijven, dus ik laat het hierbij.

Blijf  ondertussen wel uw handen wassen!

Bekijk de Flash Mob

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder AMC, Handhygiene, Patientveiligheid, ziekenhuishygiene, Ziekenhuizen

Geef een reactie

