De tien geboden van de Patiënt?

Patiënten wensen

Patiëntgerichtheid is het nieuwe tover woord in ziekenhuisland.

Waar mogelijk probeert men er aan tegemoet te komen.
Het eten wordt opgetuigd met streekvriendelijke producten.
De mantra is de patiënt beter te informeren en in “gezamenlijkheid” een behandelplan op te stellen.

Het medische personeel wordt getraind op klantvriendelijkheid. Horken zijn taboe.
In het curriculum wordt professioneel handelen en bejegening belangrijker gemaakt.

Peter Pronovost, Johns Hopkins Hospital publiceerde onlangs een top tien van zaken waarde (Amerikaanse) patiënt zeer aan hecht.

De tien geboden van de Patiënt:

  1. Laat mij slapen.
    Stoor mij alleen dan voor “behandelingen” als mijn toestand kritiek, de behandeling echt niet kan wachten.
  2. Stoor mij niet met het geluid uit de verpleegkundige post.
  3.  Zorg dat mijn persoonlijke spullen niet zoek raken.
  4. Klop op de deur voor je binnenkomt
  5. Zorg ervoor dat mijn ‘White board” patientenstatus bijgewerkt is.
  6. Informeer mij en mijn naasten over wijzigingen in mijn conditie.
  7. Zorg dat mijn kamer schoon is.
  8. Luister naar mij en betrek mij bij het behandelplan.
  9. Zorg dat ik mij kan oriënteren op de afdeling en in het ziekenhuis.
  10. Gedraag je als professional, ook als je even pauze hebt of de lift neemt.

Bron: USNews health

Advertenties

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder patient, Patientgerichtheid

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s